DETAILHANDEL: Et besøg af Udvikling Assens’ konsulent har sat positive spor. Nu arbejder Butik Lotte kontinuerligt og systematisk med varepræsentation, og butikken har fået et enkelt og mere ryddeligt udtryk.
Umiddelbart skulle man tro, at man ikke kunne lære indehaver Lotte Søndergaard meget. Med rigtig mange års erfaring i detailbranchen og de seneste 10 år bag disken i egen garn- og lampebutik i Assens, så ved hun et og andet. Om varer, kunder og salg. Men friske øjne skal man ikke kimse ad.
– Det er et fantastisk gratis tilbud fra Udvikling Assens. Vi valgte at takke ja og gå ind i det med positivt sind og med den indstilling, at vi ikke ville blive pigesure, fortæller Lotte Søndergaard et halvt års tid efter, at butikken første gang havde besøg af konsulenten fra Udvikling Assens.
Som butiksejer kan man blive lullet ind i sin egen tankegang, og det kan være svært at se sin egen butik med kundens øjne. Men med friske ideer og konstruktive indspark fra Udvikling Assens blev det muligt at udvikle butikken og skabe en bedre kundeoplevelse.
Enkelthed og systematik
– Jeg synes selv, jeg havde en pæn butik inden besøget, men hold fast vi fik øjnene op for nogle ting, vi var blevet blinde for! Inden besøget var vores prisskilte fx forskellige. Det gav et rodet udtryk. Nu er alle vores prisskilte blevet ensrettet. Det er en lille ting med stor effekt for kunderne, fortæller Lotte Søndergaard og fortsætter:
– Vi fik vanvittigt mange gode ideer og input. Nu køber jeg mere bevidst ind, og vi har også fået en ny tilgang til den daglige drift i butikken. Fx er ændring af vareudstilling på podiet og i vinduet blevet sat i system. Besøget gav os virkelig blod på tanden. Det tog kun en formiddag men var målrettet os, og derfor har det haft langvarig effekt, slutter butiksejer Lotte Søndergaard.